ל"ג בעומר תש"פ: כך זה יראה

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on ל"ג בעומר תש"פ: כך זה יראה

    כך נערכים במחוז צפון של המשטרה לארועי ל"ג בעומר במירון: 3000 שוטרים, חסימות בשני מעגלי אבטחת תנועה, 40 משתתפים בכל הדלקה ועוד | כל הפרטים בפירוט על מבצע מירון שבשל הקורונה יהיה שונה לחלוטין מכל שנה אחרת – בנצי ליזרוביץ מביא פרטים ראשונים מהתוכניות שאושרו

    מירון | ארכיון
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד פחות משבוע יתקיימו חגיגות ל"ג בעומר במירון, אולם השנה הכל ייראה אחרת בשל נגיף הקורונה. אתמול (שלישי) התקיימה ישיבה במחוז הצפוני בראשותו של מפקד המחוז ניצב שמעון לביא עם סגל הפיקוד , ובמהלך הישיבה אושרו תוכניות מבצע מירון תש"פ. אם כי במשטרה מחכים לישיבת ממשלה מיוחדת באשר לל"ג בעומר בכל הארץ בכלל ובפרט במירון אך ככל הנראה לא יהיו שינויים בהחלטות שיתקבלו בהמלצת משרד הבריאות והרופאים.

    בכיר במשטרה ששוחח עם כתבינו בנצי ליזרוביץ אומר: "חשוב לפני שנתחיל עם ההיערכות לומר משפט לציבור. המשטרה לא נגד הציבור החרדי, המשטרה מצרה וכאובה על כך שנבצר מהציבור להגיע השנה למירון ביום ההילולה. צר לנו שחצי מליון איש שבאים מדי שנה בשנה בל"ג בעומר לא יוכלו לבוא, צר לנו שילדי החלאק'ה שהוריהם והם מחכים וכמהים מאד ליום זה – יום בו גוזרים לראשונה לילד את תלתלי שערות ראשו במירון לא יוכלו לבוא השנה, אנחנו יודעים שהציבור מחכה לתאריך זה -ל"ג בעומר שנה שלימה , אבל וחייבים לומר אבל- אנו נמצאים השנה במציאות אחרת לגמרי שלא מרצוננו, מגיפה! המגיפה לא מאחורינו, נכון יש האטה , אבל כל ההחלטות לכמה אנשים לאשר הגעה , אלו הוראות של משרד הבריאות והרופאים , שהמשטרה צריכה ליישם אותם ולקבל החלטות לפי הנחיות אלו".

    "עד פורים ואפי' קצת אח"כ, אף אחד לא ידע מה יהיו עם חגיגות ל"ג בעומר ולכן נערכנו בישיבות שהתקיימו אז כאילו הכל יהיה רגיל. אט אט כשהחלו ההגבלות והחלטות ממשלה הבנו שבעצם השנה תש"פ הכל יהיה שונה לגמרי. החגיגות , כמות ההדלקות, כמות האנשים שיגיעו יהיה אחרת מכל שנה".

    הבכיר במשטרה מצטט באוזני את דברי המפקדים במחוז הצפוני- אפי' שהם אינם מפקדים ושוטרים שבאים מהציבור החרדי והדתי – הם תמיד התחברו לחגיגות במירון, הם שאבו את האוירה והחשמל של מירון מדי שנה ,וגם להם זה יחסר השנה.

    באשר להיערכות המחוז הצפוני ואגף התנועה כפי שאושר בישיבת ההיערכות: אגף התנועה יקבל את האחריות בכבישי הארץ ובעיקר בכבישים המובילים למירון עד שער הכניסה למטה (השער הכחול הידוע) והמחוז הצפוני יפקד על תוך היישוב מירון וההר. חשוב לציין שעל כל מבצע מירון על כל המשתמע מכך יפקד ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון עם ראש אגף התנועה שיקבל אחריות על התנועה בכבישים למירון בשת"פ מלא.

    החל מיום ראשון בלילה כל הכבישים למירון ייסגרו הרמטית, בהם: צומת חנניה, עין זיתים ועוד. אף רכב לא יוכל לעבור פרט לתושבי מירון בהצגת ת.ז. ורכב מורשה הרשום מבעוד מועד באפליקציית המשטרה שקיבל אישור לכך.

    רכב שאינו מופיע ברשימות לא יורשה לעבור במחסומים. חשוב לציין כי השנה הרישום הוא לא לפי רכב אלא לפי בן אדם ומס' זהות שלו , כלומר אם ברכב יש 4 נוסעים ורק 1 מהם רשום ברשימות, ה-3 האחרים יורדו מהרכב . זה המעגל הראשון של התנועה.

    המעגל השני של אגף התנועה יתפרס מיום שני לפנות בוקר במרחב מוקדם יותר- צומת קדרים והסובב לו שכבר אז המשטרה תוכל לסנן את הנוסעים למירון , זה יהיה מחסום נושם יותר. כ-400 שוטרי אגף התנועה, עשרות ניידות ואופנועי את"ן יהיו פרוסים במחסומים אלו. כפי המתוכנן יהיו 11 חסימות בכבישי הארץ. באגף התנועה מבקשים להעביר מסר לציבור: לא לנסות ולהגיע למירון מי שאינו מאושר, אנחנו מבינים שהציבור רוצה מאד לבוא אך השנה המציאות היא אחרת, המגיפה לא חלפה , אמנם יש האטה אך זה עדיין לא מאחורינו.

    במחוז הצפוני של המשטרה הושלמו ההכנות לארועי מירון: כ-3000 שוטרים ושוטרי מג"ב ישתתפו במהלך יום ההילולה באבטחת המשטרה, פרשים, אמצעים טכנולוגיים, מסוקים, כלבנים ויחידת חבלה, יס"מ ועוד.

    השנה הוחלט כי יתקיימו 3 הדלקות בלבד. בשעה 20:30 בערך ההדלקה הראשונה של כ"ק האדמור מבאיאן, עוד 2 הדלקות – ע"י הרב שמואל אליהו והרב הראשי לי-ם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר. כשההדלקה האחרונה תהיה בשעה 02:00 בלילה.

    כל הדלקה יוכלו להשתתף כ-40 איש לפי כל כללי משרד הבריאות – מסיכות, כפפות, ומרחק 2 מטר. כל שמות המשתתפים יועבר למשטרה מבעוד מועד כך שרק אלו המופיעים ברשימה יורשו להיכנס למירון. הם יחנו בחניון מיוחד שיוקצה להם, ומשם יוסעו ב 2 אוטובוסים (20 איש בכל אוטובוס) עד לציון למקום מיוחד שהוקצה להם (יתכן ולא יהיו על פרנצ'ס כלל) שם יעברו בדיקת מדידת חום ויכנסו לשטח. בתום ההדלקה יעלו מיד חזרה לאוטובוסים שיחזירו אותם לחניון, וקבוצה שנייה תעלה להדלקה השניה וכן הלאה.

    בנוסף, כל הדלקה תימשך כשעה וחצי, חצי שעה נוספת להכין את המקום להדלקה הבאה. בתום שלושת ההדלקות הכניסה לשטח הר מירון תיאסר. גם תושבי מירון עצמם לא יוכלו להשתתף בהדלקות. לא תינתן אפשרות להשכרת צימרים לאורחים מבחוץ והנושא ייאכף. מהיום כבר יש שוטרים המפטרלים בהר , וחשוב לומר כי מיום ראשון כל הר מירון ייהפך לשטח סטארילי לחלוטין.

    במשטרה מציינים כי ברור לנו שיהיו כאלו שינסו להיכנס רגלית דרך השדות, פירצות וכו' גם במקומות אלו יהיו שוטרים שימנעו זאת. ושוב מדגיש לנו הבכיר: "אנו מבינים את הכאב והרצון להגיע ולשמוח, אך התקופה שבה אנו נמצאים והחלטות והנחיות משרד הבריאות והרופאים מונעים את כל החגיגות ההמוניות השנה".

    גם כוחות ההצלה צומצמו באופן דרסטי, מד"א קיבל את האבטחה במירון ויהיו שם כ-8 אמבולנסים, 2 נטני"ם ותאר"ן. חפ"ק המשטרה המרכזי יוקם השנה בשטח בני עקיבא. תחבורה ציבורית למירון לא יפעל במהלך יום ההילולה כלל. כאמור תוכניות מבצע מירון תש"פ אושרו ע"י מפקד המחוז וכעת מחכים לישיבת הממשלה ביום חמישי לראות אם יהיה שינוי שעל פניו נראה כי לא יהיה שינוי בזה. התוכניות יוצגו למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ויאושרו על ידו גם כן.

    אנו אין לנו אלא להתפלל לפני אבינו שבשמיים שיסיר מעלינו את המגיפה הזו, ושכל החולים יתרפאו, וזכות התנא רבי שמעון בר יוחאי יעמוד לכל עם ישראל בכל אתר ואתר, "הוא ימליץ טוב בעדינו אדונינו בר יוחאי" ושנזכה במהרה לשוב ולשמוח עם ר' שמעון, אמן.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אמנם להתפלל ניתן במקומות פתוחים, אבל בתי מדרשות שהיו מלאים אדם 24 שעות ביממה, מאות בני אדם עוסקים בתורה בטלים ל"ע, אז הצער הגדול הוא מירון? הרי ה"חגיגות" אינן לא דאורייתא ולא דרבנן, וגם לא מנהג או מסורת של כלל ישראל. מאז ומעולם לא היתה העליה למירון חלקם של ציבור גדול, רק בשנים האחרונות. לימוד עמוד בזוהר הוא נחת רוח לקב"ה ולרשב"י יותר מכל ההדלקות למיניהן!

      1. אתה לא הקב"ה כנראה ואתה כנראה לו הרשבי אז אל תדבר בשמם

    2. 2

      8 אמבולנסים בטוח שיהיה הרבה יותר.. רק צביקה לבל יש לו 8 אמבולנסים בצפת שחייבים להגיע למירון + 2 נטנים ותאר"ן על 40 איש × 3 על כל יום ההילולא… לא הגזמתם??????